14 Ocak 2013 Pazartesi

BRUKSEL


Evet brugge'daki son gunumuzde otelimizde yapilan kahvalti sonrasi yolumuza cikan bu guzel patisseride cay ve tatli keyfi yapmadan bruggedan gitmek olmazdi. Sabah sabah nasil guzeldi, gerci kahvaltinin hemen akabinde bu tatli tabagini bitirmek beni zorlasada yilmadim bitirdim :))






Vee Brugge'da masal gibi gecirilen gunlerin ardindan Bruksel'e gitmek icin tren istasyonuna geldik. Burada ilk gunden beri onunde uzuun kuyruklar olan bu buz heykelleri sergisini gordugumuzde bu sefer bombostu trenede biraz vaktimiz oldugu icin e hadi gezelim bos durmayalim dedik.Icerisi -6 derece oldugu icin baya soguktu hatta cikista herkese burunlarini silmeleri icin pecete dagitmalarida cok hosuma gitti cunku inanin ihtiyac oluyor:)



Keyifli bir tren yolculugu sonrasi Bruksel'e geldik. Ucagimizin oldugu saate kadar gelmisken buralarida gezelim dedik. Tren istasyonunda valizlerinizi koyabileceginiz kasalar var bizde hemen valizleri koyup attik kendimizi Bruksel sokaklarina.

Zaten tren istasyonu tam merkezde oldugu icin gorulecek heryere cok yakindi vaktimizde kisitli oldugundan hemen Grand Palace'a dogru yol aldik. Giderken once Galeries Royales  St.Huberts'tan gectik. Guzel ve luks magazalarin oldugu hos bir yer.


Daha sonra aciktigimizin farkina vararak midye patates ve bira uclemesi icin bizim taksim cicek pazarini andiran Rue Des Bouchers'de bulunan  unlu midyeci Chez Leon'a oturmaya karar veriyoruz.



Oturdugumuz yerdeki detaylarda bile midye vardi desem :)

Evet bu 800 gr'lik beyaz sarap ve krema soslu midye tenceresini ve patatesleri tek basima azmettim ve bitirdim inanilmaz lezzetli olmalarida bunda etkili olmus olabilir tabi :)



Yenilen lezzetli bir yemek sonrasi merakla beklenen Grand Place'e dogru yuruduk ve bizi inanilmaz guzel bir meydan karsiladi. Meydandaki yapilardaki ince iscilik inanin hayret edilesi ve saygi duyulasi derecede guzel. Tabi bol bol fotograf cektik ve cekildik japonlar sagolsun beni kirmadilar ve meydanin her bir yonunde kocamla fotografimiz oldu:)


 








Bu muhtesem meydani doyasiya izledikten sonra meshur Mannaken Pis nami diger iseyen cocugu gormeye gidiyoruz.

Tabi yolda duvarlari ve vitrinleri  bir baska meshur belcikali Ten Ten susluyor kendisinin maceralarinida pek severim bu arada.






Biraz daha az yemis olsaydim bu waffellari inanin kacirmazdim!

Ve iste iseyen cocuk! Biz sokakta kocaman bir sey beklerken duvarin dibinde  minicik bir seymis kendisi. Neyse gelmisken gormus olduk dedik ve meydana dogru tekrar geri donduk. 

Grand Place meydaninda bulunan Hard Rock Cafe'ye oturup bir seyler icip artik gezimizi sonlandirmaya tren istasyonuna geri donduk. 




Ve iste Brugge Gent ve Bruksel gezilerimiz boyle guzel ve keyifli gecti. Ama dogru soylemek gerekirse bizi en cok etkileyen Brugge oldu, sanirim dogru zamanda dogru yerdeydik. Bir daha yolumuz buralara dusermi bilmem ama Brugge kesinlikle bir kez daha gidilmeyi hakediyor.


6 yorum:

  1. ay senın gezıdıgın yerlerde gezmek ne guzelmıssss....senın endamını yerım ne sahaneısn sen ya canım benımmm :))) yasasın hemen 23u gelsınde bı sevıyım senı:)) ıseyen cocugu gornce bızde sok olmustuk hahahhah :))) yalnız o tatlılar nedır yaaa offff mıssss:))) brugge gıdılesı bır yerrrr cok ıyı anlaıdmmm...kovaman optum senııııı..

    YanıtlaSil
  2. Ne guzel bir cafe orasi, orada ben de kahvalti ve veya tatli keyfi istedim. Buzlar ise cok ilginc, iyi yapmissiniz gezerek, ben de merak ediyorum o buzlar ustundeki hissi. Bruksel i de ucundan gezmissiniz ne guzel, Leon da yemeyen turist yoktur sanirim, biz de yemistik : ) Ozledim bir midye keyfi istedim simdi. Bruges konusunda haklisin, ben de kesinlikle tekrar gormeliyim : ) Bir dahaki gezi nereye peki? : )

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bi paylaşım olmuş.. bayıldım fotolara.. gidip yaşayasım göresim geldi:)

    YanıtlaSil
  4. Tatlim ne kadar guzel fotograflar ve nasil samimi paylasimlar suanda o midyeleri gordukten sonra agzi sulanmayan kaldi mi acaba ? Bruksele bende gitmeyi cok istiyorum ama sanirim yaz benim gibi kis uykusuna yatanlar icin en guzel mevsim olacak gibi :0

    YanıtlaSil
  5. fotolar cok guzel ay bende surdaydım ama bende burdaydım ama sanslı annem cok daha guzel poz vermıs kı dedım .Ten ten ne de tatlı her yerde vardı msallah oralı olmak zor :)ezgi ben midye sevmiyorum hahahah vallahide cekmedi beniş :P (yazar burada carpılır) :)özlemişim

    YanıtlaSil
  6. Tatlimm.. ne guzel bir post ! soyleyecekcok seyim var :)) Oncelikle super guzel Brugge'den bu kadar begenerek ayrilmis olmaniza en cok ben sevindim.. Giden herkes cok sevsin istiyorum nedense.. Sonra Bruksel'e de vakit ayirip en onemli 3 seyi yapmaniza da cok sevindim.. Atom'u da karsidan da olsa gormus olmalisiniz zaten.. Bir daha gitmeseniz de olur.. :P yani o kadar sahane sehirler var ki Bruksel belki yine gecerken 1 gun ayrilip gorulebilir.. Chez Leon muthis di mi ? Biz de bayila bayila yemistik hatirliyorum da ! Hayatimda yemedigim kadar midye yemistik.. Bu kez brugge'de de beyaz sarap ve kereviz sapli denedim ve extra begendim o lezzeti.. Leon bence yapilmasi gereken en lezzetli sey.. Sonra da tabi waffle geliyooo ! Orada ellerimi bile yalayarak yedim diyebilirim.. :) Iceyen cocuk ciplakmis siz gittiginizde, biz gittigimizde yerel kiyafet giymisti, arada oyle giydiriyorlarmis.. :) Ten Ten benim de cok hosuma gitmisti ama en cok sirinlere sasirmistim ! Onlarin da yaraticisi Belcika ! :))) Son diyecegim de grand place hakkinda ! O ne meydan.. Gordugum en guzel 2. meydan.. Yerlerde oturup sarkilar soyleyen , gulen gencleri izlemek cok keyifli.. Binalar muthis detayli insa edilmis.. Victor Hugo'nun evi de vardi.. Daha ne olsun :))) (birinci nedense micik ama olaganustu romantik Roma, Pantheon meydani benim icin.. O daracik sokaklardan onune devasa cikan tarihi bina beni cok etkiliyor..) Off ne geveze yazdim.. operim bebeimmm :)


    YanıtlaSil