16 Temmuz 2012 Pazartesi

ROMA'DAN SIENA'YA


Roma'daki son gunumuzde sabah kahvaltisinin ardindan Collosseum'a dogru yola ciktik. Once yolumuzun uzerinde olan Piazza Veneziadaki  Vittorio Emanuele anitina ugradik ve fotograf cektik.Bu gorkemli anitin ortasinda imparator Marcus Aurelius'un at uzerinde heykeli yer almakta.


Daha sonra hemen yan tarafindan yuruyerek filmlere konu olmus gladyatorlerin dovustugu meshur Collosseum'a geldik ve cok sira beklemeden iceri girebildik. 







Colloseum sonrasi beyler arac kiralamayla ugrasirken biz de Roma'dan guzel bir lezzetle ayrilalim diye meshur Cafe Greco'ya oturduk. Cafe Greco avrupanin ilk ve en eski cafelerindenmis. Greco adli bir yunan tarafindan acilmis. Ispanyol merdivenlerinin karsisindaki Via Condetti caddesinde Prada'nin hemen yaninda.Mutlaka ugranilmasi gereken cafelerden bir tanesi.
  
 Iceride duvarlari eski tablolar susluyor.




Tabi oturunca hemen tramisularimizi soyledik ve inanin yedigim en guzel tramisuydu.Hatta bu zamana kadar yediklerimden cok farkliydi,sunumu kivami tadi herseyiyle mukemmeldi. Roma'ya gideceklere siddetle tavsiye edilir buraya ugrayip yemeden donmeyin.


Veee bu lezzet deneyimi sonrasi araclara atlayip Roma'dan ayrilarak once Siena'ya sonra Floransa'ya dogru yola cikilir. Hoscakal Romaaa...



Eveeet iste toskana bolgesinde bulunan ve 13.yy dan gunumuze kadar dokusunu hic bozmadan koruyabilmis  kucuk ama muhtesem Siena'ya uzaktan bir merhaba. Benim bu gezide en cok begendigim yerlerden biri oldu burasi.



Burasi Siena'nin meshur Piazza Del Campo meydani.Burada yilda 2 kez temmuz basi ve agustosta Palio at yarislari yapiliyormus.

Meydanin cevresinde sira sira bir suru restaurant var,bunlardan birine oturup hem guzel yemekler yiyip hem de meydanin keyfini cikarabilirsiniz.


Bizim sansimiza oturdugumuz Cafe Nannini'de hersey cok lezzetliydi ve garsonlar Romadakilerin aksine oldukca guleryuzlu ve sicakkanliydi.








Tabi Italya'ya kadar gelmisken limoncello denemeden olmaz dedik.Icer icmez bogazim bir yandiki bir yudum sonrasinin devamini getiremedim bana gore degilmis.

Yemek sonrasi dondurma keyfi yapmadan olmaz. Hemen Birivido Gelataria dan dondurmalarimizi aldik ve afiyetle yedik,oldukca lezzetliydi belirteyim.

Sonrasinda Siena'nin insani sanki bir film setindeymis gibi hissettirdigi farkli duygulara surukledigi oratacagdan kalma daracik sokaklarindan kaybolduk.







Siena'daki duraklarımızdan biri de gotik mimarinin en güzel  eserlerinden biri olarak 13. yy'da inşa edilen Duomo yani Siena'nın 
 büyük katedrali oluyor.Gece daracik sokaklardan gezerken karsimiza boyle bir yapi cikinca insan gercekten hayrete dusuyor.




Eger yolunuz Floransa taraflarina yani Toscana bolgesine duserse mutlaka Siena'ya ugrayin ve gorun, inanin pisman olmiyacaksiniz.

5 yorum:

  1. sıena yazdım not defterıme:))) ben tıremısuu ve gelato ıcın bıle gıderım :)) super gezınızden harıka kareler ohh gıtsem hıccc kaybolmamm emınım cok tesekkurler sanslı anne:)

    YanıtlaSil
  2. fotograflar cok guzel sıena bence floransadan f alan daha guzel zaten gecmısıde bır okadar hos o meydanda at kosturulması vs:)

    YanıtlaSil
  3. Aaa blogu incelerken resimlere baktim diyorum taniyorum ben bu kizi bir yereden:)) bebisin hayirli olsun

    YanıtlaSil
  4. ayyy çok eğlenceliii :) gerçekten muhteşem kareler...Ben de İtalyayı çok merak ediyorum daha gitmeye fırsat bulamadık :( seneye İnşallah :)

    YanıtlaSil
  5. sienaya bende bayılmıştım gerçekten çok tatlı bir şehir:)

    YanıtlaSil