10 Temmuz 2012 Salı

ROMA'DA 2.GUN

Evet ikinci gunumuzde ilk duragimiz Vatikan.Kilisesi, muzesi ve Sistine Sapeli  insanin vay be adamlar neler yapmis detirten muhtesem yapilar . Girislerde biraz sira vardi ama sansimiza hizli ilerledigi icin oyle eziyet yasamadik. Burasi vatikan kilisesinin bulundugu meydan.

                                               Papalar ve Azizlerin heykelleri 

            Kilisenin icindeki gorkemli kubbeler ve heykeller 




Michelangelo'nun cam icinde sergilenen  unlu pietasi



Kapida bekleyen Isvicreli muhafizlar 

        Vatikan Muzesi ve Sistine Sapeli'ne dogru  gidis


                       Ince isciliklerden mozaik yer suslemeleri


Koridorda yururken insan bu tavan suslemelerinden gozlerini alamiyor, etkileyici degil mi?

 Her yer ama her yer suslemeler heykeller resimlerle dolu insan nereye bakacagini neyin resmini cekecegini sasiriyor:) Resimler nasil muhtesem hele o 3 boyutluymus gibi gorunmeleri insanda gercekten hayranlik uyandiriyor.




Ve iste Sistin Sapelindeyiz. Burada fotograf cekmek yasakmis ama dayanamadim gizliden bir tane cektim.Michalengelo'nun tek basina duvara tam 6 senede resmettigi Mahser Gunu adli eseri. Oldukca etkileyici degilmi?Michalengelo kendisini de ortada Isa'nin sag altindaki ruhlardan birinin elinde tuttugu yuzulmus deri parcasi olarak tasvir etmis.

Ve 3 saatlik Vatikan turundan sonra dinlenmek ve yemek icin Pizzeria Baffetto aranir bulunur ancak ogle saatleri oldugu icin maalesef kapaliydi. Bunun uzerine karsisindaki Roma'nin meshur gelaterialarindan Frigidariumdan dondurmalar alinir ve afiyetle yenilir.Gercekten muhtesemdi hepimiz bayila bayila yedik.


Ardindan yola devam edilir ve ilerde bu cafenin karsisinda oglen yemek veren bir yer bulunup oturulur.Bu resimdeki yer unlu bir cafeymis Bar della Pace adinda. Cok hos cok guzel gorunuyordu bence oglen birseyler icmek icin gelinebilir.


  Yola devam edilerek Campo De Fiori meydanina dogru yurunur. Burada oglene kadar acik hava pazari oluyormus ama biz gittigimizde pazar kalkmisti. 


                                Campo De Fiori'de Obika'da oturulur mojitolar afiyetle icilir.






Sonra tekrar yuruyerek Trastevere'ye dogru gidilir


Trastevere oldukca hareketli bir bolgeydi.Sokaklarinda aksamustu gezmek oldukca keyifliydi. 








Aksam yemek icin bu sefer onceden rezervasyon yaptirip  Gusto'yu sectik. Guzel bir secim oldu keyifli bir ortamda yemeklerimiz oldukca lezzetliydi tavsiye ederim.




8 yorum:

  1. fotoğraflar harika. Roma çok güzel bir yer ben de sonbahar gitmiştim. Vatikan beni de çok büyülemişti...

    YanıtlaSil
  2. Roma benim en sevdigim sehir soylemistim bunu sanirim ilk gun postunda :) hatta Sistine sapeli bizim icin cok cok ozel ! Cunku biz Alpcan'i ilk orada diledik.. Yani hep bir Alpcan'imiz olsun isterdik ama orada gercekten karar verip diledik.. (Sonucta orasi da Allah'in evi..) Ve bizi hic bekletmeden hizlica katildi hayatimiza cok sukur :) O nedenle bu postunu en cok ben sevdim bilesin :)) Baffetto'nun kapali olmasina sasmadim onu yakalamak cok zor ama acik bulursaniz da muhtesem bir pizzasi var.. Bir daha gidersen israrla sansini denemelisin ;) 3. gun postunu icin beklemeye gectim ben.. hihih

    YanıtlaSil
  3. ne guzel soylemıstımmm degıl mı 2. sırada benım lıstemde roma..kombının cokcokcok guzel olmus , vatıkanda 3 saat super gesmıs sonra gelatolar emınımmm harıkadr , oglen sıestlarıda amma guzel hayat onlara guzel vallahı :)))

    YanıtlaSil
  4. harika fotograflar, bir Italyan mutfagi tutkunu olarak hep Italya'ya gitmek istemisimdir....iyi tatiller :)

    YanıtlaSil
  5. bız yanlıslıkla bence bılerekte vatıkanın ıcıne gırdık yarıya kadar yuruduk sonra os evımlı asker geldı aaaa ben bloggerım dedım cok eglencelı ıdı

    YanıtlaSil
  6. bütün resimler harika ama dondurmalar bir başka güzel görünüyor :)

    www.bendeherkesgibiyim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. yaa o sarısın kıs aysu deıl mıı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canim aysun (aysstyle ) birlikte yaptik italya gezimizi :)

      Sil