23 Temmuz 2012 Pazartesi

FLORANSA ( FIRENZE )

Siena sonrasi yaklasik yarim saat uzakliktaki Toskana'nin acik hava muzesi Floransa'ya gece yarisi vardik. Otelimiz MSN Suites Pallazzo Galleti tam Floransaya yakisir bir oteldi. Odalarinin hepsi birbirinden farkli olup hepsine bir gezegen adi vermisler.Bizim kaldigimiz bu guzel ve tertemiz oda Plutondu.Ayrica otelin konumuda mukemmeldi iki adim atin Duomo meydanindasiniz desem yeridir ve heryere yurume mesafesindeydi. Yani otel secimimiz tam isabet olmus her yonden herkese gonul rahatligiyla tavsiye edebilirim:)









Otelimizin sirin avlusu

Gecenin koru olsada otele yerlesip uykumuzun olmayisininda etkisiyle gece gozuyle meshur Duomo gorulmeye gidilir ve hemen fotograf cekilir malum sabah bu kadar bos bulamayacagiz:)

Kimsecikler yokken kapilar detaylar rahat rahat incelenir ve hayran kalinir.



Duomo'nun karsindaki Dante'nin de vaftizinin yapildigi vaftizhane



Duomo bir de gunduz gozuyle kalabaliklar icinde goruldukten sonra Ponte vecchio'ya dogru yuruduk.

Arno nehrinin iki kiyisina bakis



Ve iste Arno nehri uzerinde uzeri eski kuyumcularla kapli sirin kopru Ponte Vecchio. Bu köprüyü bu kadar ünlü yapan özelliği ise, 2. Dünya Savaşı sırasında Floransa’nın Arno Nehri üzerindeki bütün köprüleri tek tek bombalayan bir Alman pilotun, en sona kalan bu köprünün güzelliğine kıyamayıp, bir tek bu köprüyü bombalamadan bırakması ve en eski tek köprü olmasıymis.








Ponte Vecchio'dan sonra hemen Piazza della Signoria meydanina ulasiyoruz. Burada Michelangelo'nun meshur David heykelinin bir kopyası bulunmakta.Ayrica Palazzo Vecchio ve Uffizi muzeside bu meydanda yer almakta.Eger David heykelinin orjinalini gormek istiyorsaniz Galleria dell'Accademia muzesini ziyaret etmelisiniz ama biz birazda vakitsizlikten gerek gormedik. ( Soldaki David heykeli)







Uffizi muzesine gitmeden once rezervasyon yaptirmanizi tavsiye ederim. Kesinlikle gezilmesi gereken bir muze ozellikle  Botticelli‘nin Birth of Venus (Venüs’ün doğuşu) eserinde aşk tanrıçasının denizden doğuşunu görmelisiniz. Inanin buyuleyici.Ayrica muzede Michelangelo, Raffaello ve Caravaggio gibi sanatçıların eserlerini de görebilirsiniz. 

  
Maalesef icerde odalarda resim cekilmesi yasakti ancak koridor ve tavanlardan bir iki resim cekebildim. Bu arada muzenin tavanlarinda kenarlarda asili portreler arasinda Osmanli padisahi Kanuni ve hemen yaninda Hurremin ve birkac onemli osmanli padisahlarinin  portrelerini goruncede sasirmadik degil.Demekki Medici ailesinin Osmanlilara karsida meraki varmis.





 Muze gezimizi sonlandirdiktan sonra dinlenmek ve yemek icin tekrar yurumeye basladik.



Ama oncesinde yolumuzun uzerinde olan Floransa'nin meshur dondurmacilarindan biri olan Vivoli'de dondurmalarimizi yedik.

Armani, Gucci vb mağazaların bulunduğu cadde olan Via dei Tornabuoni’yi de baş sona gezerek ara sokaklardan yolumuza devam ettik.




Dondurma sonrasi Piazza Del Mercato'da ya da Porcellino meydani olarakta bilinen bu meydanda kendi gibi ismide sevimli Mamma Mia adli restoranda biraz soluklandik.



Mola sonrasi sokaklarda gezmeye devam:)

Bu arkadas oglene dogru daha yeni oturmustu sokaga ve aksam uzeri donusteki sonuc bu..



Tabi bir diger meshur dondurmaci Grom'da da dondurma yenmezse olmaz:)

Eh bu guzel sehire en guzel sekilde veda etmek icin bir de tepeden bakalim dedik ve yaklasik 10-15 dkka uzakliktaki Fiesole'ye dogru yola ciktik.

Cikarken yollar yesilliklerin icine saklanmis birbirinden guzel evlerle susluydu yolu ayri guzel manzarasi ayri guzeldi.





Ve Toskananin incisi Floransa'ya tepeden bir bakis.Bence Floransa'ya kadar gelmisken buraya da bir ugramalisiniz cok vaktinizi almayacaktir.

Floransa benim cok sevdigim gezmekten keyif aldigim harika bir sehirdi, umarim bir daha gelme sansini yakalariz:)

10 yorum:

  1. ya hala nasıl olurda aynı yerlerden aynı zaman yuruyup bırbırımızı goremeyız ısın garıbı bızde aksam varmıstık gecenın bır yarısı bızde cıktık ama nasıl doluydu sokaklar varya genclıgımden eser yok dıye yattım uyudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanmiyorum sen ve yatip uyumak sasirdim bak simdi:canim ) evet ya karsilasamamiz yazik olmus denk gelseymisiz ne guzel olurmus :)

      Sil
  2. Sabah sabah ne guzel geldi bana bu Floransa turu bi bilsen.. Ozlemisim cok.. Arno nehri kiyisinda guneslenmeyi, harika dondurmalar yemeyi.. Italya'nin diger yapilarinin biraz daha disinda kalan muhtesem katedralini.. MammaMia'da bizde bir aksam yemek yemistik.. Fazla turistiktir diye hayiflanmistik oturmdan ama cokta acikmistik ve sonuc gayet iyiydi.. Hatta hamis hamis bir kadeh kirmizi sarap icmistim keyiften :) Floransa bence tekrar tekrar gorulecek kisa kisa romantik tatiller yapilacak bir destinasyon.. Otelinizi not aldim ;) Yeniden gidersem mutlaka goz atarim tatlim ! Mutlu Salilar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tatlim sana katiliyorum kesinlikle floransa tekrar gidilecek yerlerden baska bir havasi var oranin dedigin gibi birazda romantik kocamda cok begendi zaten :) sanada mutlu haftalar canimcim :)

      Sil
  3. Ne güzel gezmişsiniz. Kıskandım!

    YanıtlaSil
  4. fotograflarin yine cok güzel olmuslar =)

    YanıtlaSil
  5. ıyı kı gelmıssın bloguma da ıyı kı bulmusum senı! Ne kadar keyıfle okudugumu anlatamam.. Hem fotoğraflarla gezmiş gibi hissettim kendimi..En büyük hayallerimden biri İtalya seyahati:) Umarım bi gün :)

    sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok sevindim sende hosgeldin canim blouguma:) umarim en kisa zamanda italya seyahatiniz gerceklesir :)

      Sil
  6. ne guzel oldu bu post ohh ıcım acıldı fotograflar ve gece rahatlıkla detaylara bakmanız ve toscana benı benden aldı..bayıldım uamrım yıne yakalarsınız bu sansı sevgıler

    YanıtlaSil
  7. Eski bir postuna yazayim cevap diye bakarken gezi linklerinden Floransa gozume ilisti, cok seviyorum sehrimizin baskalari tarafindan nasil gosterildigini gormeyi, seninle de cok severek gezdim buralari. Aysun la bulusamamaya uzulmustum yazin, sehre gec geldiginizi hatirliyorum, aksamustu merkezdeydim, beklemistim Aysun u haber versin diye ama olmadi, ertesi gun de ben isten kacamadim aksami da yazliga kacmistik diye hatirliyorum, gorusebilseymisiz seninle de tanismis olacaktim : ) Sehirde severek gezdigim hatta bazilarini blogda paylastigim yerleri burada da gormek cok hosuma gitti. Gelelim bir sonraki gezinize. Dresden i hic gormedim, Berlin i de yillar evvel iki kere gordum, en cok aklimda kalan nehirde bir teknede ki romantik aksam yemegi idi. Prag i ise gectigimiz kasim ayinda ilk defa gordum, hatta bazi postlar yaptim, biri "eat drink sleep" basligindaydi sanirim, orada bazi tavsiyeleri gorebilirsin. Bir de Vivaldi dinletisine gitmistik, onu da kesin tavsiye ederim, hatta onun postunu da bir ara yapmaliyim, unutmusum : ) Simdiden iyi gezi planlamalari : )

    YanıtlaSil